Urheiluripari3

Kaikki rippikoulut kestävät puolisen vuotta eli yhteisiä kokoontumisia on myös leirijakson lisäksi. Näitä alkujakson kokoontumisia on noin kymmenen. Ne kuuluvat olennaisesti jokaiseen rippikouluun ja ovat siksi pakollisia. Tuntimäärällisesti rippikoulu kestää vähintään 80 tuntia. Kristinuskon keskeisiin teemoihin syvennytään monenlaisin tavoin, rippikouluryhmästä tai suoritustavasta riippumatta.

Kesän erikoiset

Eteläisen vaellusripari

Vaellusriparilla vaelletaan Lapin tunturimaastossa noin 100 km. Ruoat, teltat ja kaikki varusteet kannetaan mukana.  Vaellusripari sopii hyväkuntoisille terveille nuorille, mutta sporttiriparien tavoin kyseessä on sekä henkisesti että fyysisesti tavanomaista reilusti kuormittavampi rippikoulu. Vaellusrippikoulussa ei pystytä toteuttamaan kaikkia erityisruokavalioita.

Oma matkavakuutus tai tapaturmavakuutus on suositeltava vaellusriparilla.

Lisätietoja antaa Maikku Blom.

Eteläisen lani-ripari

Laniripari on harrastusrippikoulu tietokonepalaamista ja lanittamista harrastaville nuorille. Omat pelikoneet (PC) tuodaan mukaan leirille ja tarvitset myös Minecraft (Java-version)osallistumista varten.

Laniriparin omat nettisivut: https://tampereenseurakunnat.fi/laniripari

Lisätietoja antaa Ville Haapakoski.

5/5-ripari

Kiinnostaisiko ripari, jossa leirille päästään varmasti tutuksi tulleen porukan kanssa? Nyt siihen on mahdollisuus: Lähde 5/5-riparille, joka koostuu viiden päivän kaupunkijaksosta, jonka jälkeen lähdetään viiden päivän leirille.

Lisätietoja antaa Virve Nokkonen (Harjun seurakunta).

Harjun luontoripari

Kiinnostaisiko ripari, jossa luonto on lähellä niin mieltä kuin kehoa? Luontoriparilla vietämme paljon aikaa luonnon helmassa ihmetellen ja tutkien. Ripari pidetään Rajalan leirikeskuksessa Kurussa, josta teemme mahdollisesti päiväretkiä lähiympäristöön. Aiempaa retkeilykokemusta ei tarvita, halu ja into olla ulkona luonnossa riittää.

Lisätietoja antavat Anniina Salminen ja Terhi Pellinen.

Harjun höntsy-ripari

Varalan sporttiripareita kevyempää höntsäilyä – tule mukaan, jos et halua pysyä riparia paikollasi.

Lisätietoja antavat Anniina Salminen ja Terhi Pellinen.

Harjun luova ripari

Kiinnostaisiko rippikoulu luovin menetelmin, esim. laulaen, musisoiden, tanssien, näytellen, tarinoiden … Vain taivas on rajana kesän luovimmalla riparilla! Valmiita erityistaitoja et tarvitse, into ja kiinnostus riittävät vallan mainiosti.  Tule mukaan kesän luovimmalle riparille!

Lisätietoja antavat Anniina Salminen ja Terhi Pellinen.

Messukylän flow-ripari

Flow on rento ja toiminnallinen ripari, jossa kaikki asiat tehdään sopivan luovalla tavalla. Pääset itse vaikuttamaan leirin sisältöön ja rakentamaan sun näköistä riparia. Tehdään aktiivisesti mutta jätetään tilaa luovuudelle. Opitaan toiminnallisesti ja tehdään itse paljon.

Lisätietoja antaa Sofia Lintusalo.

Sporttiriparit

Suosittuja sporttiripareja eli liikuntapainotteisia rippikouluja järjestetään Varalan urheiluopistolla neljä: talvilomalla, heinäkuussa, elokuussa ja vielä syyslomaviikolla. Normaalin rippikoulun lisäksi ohjelmassa on päivittäin useampi tunti liikkumista ja tutustumista hyvinkin erilaisiin lajeihin. Rippikoulu on tarkoitettu kaikille liikunnasta kiinnostuneille eikä leirille osallistumiseen tarvitse olla huippu-urheilija, mutta kyseessä on kuitenkin kokonaisvaltaisesti reilusti tavanomaista kuormittavampi rippikoulu. Sporttiripareille voivat ilmoittautua kaikki tamperelaiset nuoret. Sporttiriparit järjestetään yhteistyössä Varalan urheiluopiston kanssa.

Lisätietoja antaa Ari Santaharju.

Lisätietoja kesän erikoisista

Blom Maikku
Maikku Blom, partiotyöntekijä maikku.blom@evl.fi p. 050 327 6358
haapakoski ville