Pienryhmärippikoulut ovat tarkoitettu erityistä tukea tarvitseville nuorille.

Ryhmiin otetaan kymmenisen leiriläistä, ja ryhmäjaot tehdään erilaisten tukitarpeiden mukaan. Ilmoittautuneisiin otetaan vielä erikseen yhteyttä ja selvitetään tuen tarve ja sovitaan rippikoulun käymisestä.

Kaikki rippikoulut kestävät puolisen vuotta eli yhteisiä kokoontumisia on myös leirijakson lisäksi. Näitä alkujakson kokoontumisia on noin kymmenen. Ne kuuluvat olennaisesti jokaiseen rippikouluun ja ovat siksi pakollisia. Tuntimäärällisesti rippikoulu kestää vähintään 80 tuntia. Kristinuskon keskeisiin teemoihin syvennytään monenlaisin tavoin, rippikouluryhmästä tai suoritustavasta riippumatta.

Jos sinulla on haasteita esimerkiksi oppimisen, jaksamisen tai ryhmässä toimimisen kanssa ja haluat tulla pieneen ja turvalliseen ryhmään, pienryhmäriparit ovat juuri sinulle hyvä vaihtoehto.

• Pienryhmäripari voi olla kaupungissa päivisin kokoontuva city- eli päiväripari taikka leirikeskuksessa leireilevä pienryhmäleiri. Lisätietoja antaa Kati Eloranta ja syysloman jälkeen myös Maarit Räikkä.
  • Kehitysvammaisten nuorten ripari on myös leirimuotoinen ripari, joka pidetään leirikeskuksessa. Lisätietoja antaa Pirjo Tuiskunen.
  • Etäripari järjestetään kesän leirikauden jälkeen syksyllä koulujen alettua lähes kokonaan netissä.  Etäripari on tarkoitettu nuorille, jotka eivät voi osallistua päiväriparille taikka leirimuotoiselle riparille. Etäriparille ilmoittaudutaan erikseen. Lisätietoja antaa Outi Korppinen.

Lisätietoja pienryhmäripareista

Eloranta Kati
Kati Eloranta, pastori Kansainvälinen ja monikulttuurinen työ, ekumenia kati.eloranta@evl.fi p. 050 431 6627
Korppinen Outi
Outi Korppinen, koordinaattori Materiaalipalvelu: materiaalipalvelu@evl.fi outi.korppinen@evl.fi p. 03 2190 281
Räikka Maarit
Maarit Räikkä, erityisnuorisotyönohjaaja ja nuorisoterapeutti maarit.raikka@evl.fi p. 040 804 8115
Tuiskunen Pirjo
Pirjo Tuiskunen, kehitysvammaistyön pastori Kehitysvammaistyön pastori kehitysvammahuollon tukikeskuksessa Nokian Pitkäniemessä ja Pirkanmaan hyvinvointialueella. pirjo.tuiskunen@evl.fi p. 050 505 9073

Ohjaathan pienryhmäkysymykset Kati Elorannalle.

Mikäli et tavoita lisätietoja antavaa henkilöä, ota yhteyttä kasvatuksen toimistoon, kasvatus.tampere@evl.fi tai 03 219 0319.