Kaikkiin rippikouluihin kuuluu pakollisia yhteisiä kokoontumisia jo ennen varsinaista leirijaksoa. Kristinuskon keskeisiin teemoihin syvennytään monenlaisin tavoin, rippikouluryhmästä tai suoritustavasta riippumatta.

Talven ja kevään riparit

Ihan eka ripari

Tuomiokirkkoseurakunnan Ihan eka ripari on sinulle, joka haluat aloittaa rippikoulun heti ja järjestää rippijuhlat sesongin ulkopuolella. Tällä riparilla ei urheilla eikä suoriteta opintoja hikeen asti, ei kärsitä siitepölyallergiasta, ei nautita helteestä eivätkä ohjelmaa häiritse kärpäset, ampiaiset tai hyttyset. Rippikoulussa pääset nauttimaan hämäristä aamuista, pimeistä illoista, nuotion lämmöstä ja uusista ystävistä. Vuoden pimein ja viilein ripari! Lisätietoja antaa Reetta Peltola.

Talviripari

Harjun talviripari leireilee talvilomaviikolla 9. Meno on yhtä coolia kuin ihan ekalla riparilla, mutta kaamos on jo hiukan hellittänyt. Siitepölyistä ja pörriäisistä ei ole vieläkään haittaa. Harjun riparista lisätietoja antavat Anniina Salminen ja Terhi Pellinen.

Lasketteluripari

Tuomiokirkon Lasketteluripari järjestetään Ruotsin Hemavanissa. Siellä odottavat hienot maisemat ja mahtavat rinteet, jotka takaavat tämän rippikoulun olevan ikimuistoinen kokemus. Hemavanissa on rinteitä kaiken tasoisille laskettelijoille sekä upeat funparkit lautailijoille. Oma matkavakuutus on ulkomaan leirillä pakollinen. Leirijakson toteutuksessa ei voida tehdä yksilöllisiä erityisjärjestelyjä, jotka liittyvät vaativiin erityisruokavalioihin, majoitusjärjestelyihin ja oppimistilanteisiin.  Lasketteluripari järjestetään yhteistyössä Saarikoski Travels Oy:n (info@saarikoski.fi tai p. 06 433 0000)kanssa, joka myös hoitaa laskutuksen. Lisätietoja antaa Riku Kykkänen.

Pääsiäisripari

Harjun pääsiäisripari järjestetään Marttisissa Virroilla Etusivu | Nuorisokeskus Marttinen . Pääsiäinen on erinomainen aika tutustua syvemmin kristinuskon ja pääsiäisen suureen kertomukseen. Leirillä mahdollisuus nuorisokeskuksen tarjoamiin aktiviteetteihin.Riparille osallistujalla tulee olla oma matka- ja tapaturmavakuutus. Lisätietoja antaa Anniina Salminen.

Sporttiriparit

Yhteisiä Sporttiripareja eli liikuntapainotteisia rippikouluja järjestetään Varalan urheiluopistolla neljä: talvilomalla, heinäkuussa, elokuussa ja vielä syyslomaviikolla. Normaalin rippikoulun lisäksi ohjelmassa on päivittäin useampi tunti liikkumista ja tutustumista hyvinkin erilaisiin lajeihin. Rippikoulu on tarkoitettu kaikille liikunnasta kiinnostuneille eikä leirille osallistumiseen tarvitse olla huippu-urheilija, mutta kyseessä on kuitenkin kokonaisvaltaisesti reilusti tavanomaista kuormittavampi rippikoulu. Sporttiriparit järjestetään yhteistyössä Varalan urheiluopiston kanssa. Lisätietoja antaa Ari Santaharju.

Lisätietoja talviripareista

Kykkanen Riku
Riku Kykkänen, nuorisotyönohjaaja kouluikäisten työ ja rippikoulun jälkeinen nuorisotyö riku.kykkanen@evl.fi p. 040 804 8543
Pellinen Terhi