Kaikki rippikoulut kestävät puolisen vuotta eli yhteisiä kokoontumisia on myös päiväleirijakson lisäksi. Näitä alkujakson kokoontumisia on noin kymmenen. Ne kuuluvat olennaisesti jokaiseen rippikouluun ja ovat siksi pakollisia. Tuntimäärällisesti rippikoulu kestää vähintään 80 tuntia. Kristinuskon keskeisiin teemoihin syvennytään monenlaisin tavoin, rippikouluryhmästä tai suoritustavasta riippumatta. Tarjoamme yhden ruoan päivässä.

• Päivärippikoulut eli kaupunkirippikoulut eli cityrippikoulut sijoittuvat kesälomakauteen. Päiväleirijakson aikana työskennellään tavallisimmin klo 9-15. Yöt ollaan kotona. Jonakin päivinä kokoonnutaan myös iltaisin.

• Lisätietoja antavat Kimmo Salonen (Eteläinen srk), Anniina Salminen (Harjun srk), Sofia Lintusalo (Messukylän srk) ja Reetta Peltola (Tuomiokirkkoseurakunta) ja Olli Viljakainen (Yhteinen).
Kaikki päivärippikoulut ovat maksuttomia.

Harjun City 2 - on the road

Päivärippikoulu, jossa ei pysytä paikoillaan. Harjun City 2-rippikoulussa 21.–25.7. ja 28.7.–1.8. yöt nukutaan kotona, mutta päivisin teemme yhteiskuljetuksella päiväretkiä erilaisiin kohteisiin kaupungissa (ja mahdollisesti kaupungin ulkopuolellakin).  Kristinuskon oppeihin tutustumme paljon elämysten, kokemusten ja liikkumisen avulla. Rippikoulu on maksuton ja tarjoamme yhden ruoan päivässä.

Lisätietoja cityripareista

Lintusalo Sofia
Sofia Lintusalo, nuorisopappi Rippikoulut ja rippikoulun jälkeinen nuorisotyö sofia.lintusalo@evl.fi p. 040 804 8608
Vaisanen Reetta