Palaa otsikoihin

Tervetuloa Harjun kesäripari nro 40 mukaan!

Tästä se lähtee- rippikoulu! Mahtavaa, että olet meidän ryhmässä mukana! Tältä sivulta löydät kaiken oleellisen tiedon koskien tulevaa rippikoulua, kuten kevät-ja kesäjakson tapaamiset, ulkoläksyt ja ohjaajien yhteystiedot.

Rippikoulusi vetäjät ovat pastori Ralf-Eerik Friman, lähetyssihteeri Riitta Laiho, varhaiskasvatuksen ohjaaja Kirsti Marttala  ja koordinaattori Riku Rantanen. Mukaan liittyvät kevään aikana lisäksi apuopettajat, isoset ja kesäteologi!

Ennen kesän päivä- ja leirijaksoa meillä on kevään aikana tapaamisia, jolloin tutustumme toisiimme ja seurakunnan toimintaan. Kevään tapaamiset ovat jo olennainen osa rippikoulua, joten edellytämme sinun  osallistuvan niihin.

Jos sinulle tulee jokin ylitsepääsemätön este, niin ilmoita siitä aina etukäteen. Jokaisesta poissaolosta tulee korvaava tehtävä.

Jos sinulla tai huoltajillasi tulee mitä tahansa kysyttävää rippikoulusta, niin ota rohkeasti yhteyttä. Yhteystiedot näkyvät alempana tällä sivulla. Vain jos asiasi koskee ryhmävaihtoa tai rippikoulumaksuja, ota yhteyttä Kasvatuksen toimistoon.

Rippikoulu käydään vain kerran elämässä, joten siitä kannattaa ottaa kaikki ilo irti. Riparin aikana tutustumme yhdessä kristinuskon perusasioihin ja mietimme, mitä ne voisivat tarkoittaa meidän elämässämme.
Tapaamisiin tammikuussa ja hyvää Joulunaikaa sinulle ja perheellesi!

t. Ralf, Riitta, Kirsti ja Riku

Kevään ja kesän ohjelma& Leirikirje

Leirikirje:

Yhteiskuljetus riparille Pättiniemeen lähtee 13.6. klo 12.30 Tesoman palloiluhallin pihasta (Tesoman valtatie 46).

Jos tulet leirille omalla kyydillä, ole yhteydessä Kirstiin (040 8048541). Voimme myös pysähtyä sovitusti Linnainmaan seurakuntatalolla.

Majoitus 12 hengen mökeissä, neljän hengen huoneissa. Mökeissä wc ja suihkut.

Leirille mukaan

o liinavaatteet tai aluslakana ja makuupussi. Yöasu

o uimapuku ja pyyhe

o peseytymisvälineet

o omat lääkkeet ja esim. kuukautissuojia

o aurinkorasvaa ja itikkamyrkkyä (jos käyttää)

o juomapullo (helteellä olellinen)

o sään mukainen vaatetus ja vaihtovaatteita. Päähine aurinkosuojaksi

o ulkoiluun sopivat jalkineet ja halutessasi toiset helpommin riisuttavat

o omia herkkuja tai käteistä kioskirahaa (tosin syömme leirillä 5kertaa/pvä)

o kirjoitusvälineet (me jaamme raamatut ja vihkot)

o kännykän laturi

o KELA-kortti

o Hyvää leirimieltä

Mikäli huomaat leirillä, että kotiin unohtui jotain tärkeää, juttele asiasta ohjaajan kanssa.

Paluu leiriltä 20.6. Tesoman Palloiluhallille. Lähtö Pättäristä klo 14.

Konfirmaatioharjoitus Tuomiokirkossa pe  28.6. klo 13-

Konfirmaatio sunnuntaina 30.6. klo 14. Rippikoululaiset paikalle klo 13.15 yhteiskuvaa varten. Vierasmäärää ei ole rajoitettu.

Huomaathan, että tilaisuus alkaa ilmoitettuna aikana, joten ole paikalla viimeistään  viisi vailla.
  • Käy Joulunaikana 1.12. 23 -6.1.-24 seukaunnan tapahtumassa. Esimerkiksi Jouluvaelluksella Lielahden kirkolla 9.-10.12., Tulen ja Valon joulu Kalevan kirkossa 16.12. tai Kauneimmissa Joululauluissa. Seurakunnan tapahtumat löytyvät Silta-lehdestä ja seurakuntien nettisivuilta!Ota tapahtuasta kuva missä olet itse mukana ja kerro myös nimesi & paikka missä kävit. Lähetä tehtävä 9.1.-24 mennessä Riitalle 041-5480150.
  • 20.1.-24 klo 14, Pispalan kirkko. Ensimmäinen tapaaminen vanhemmat ja rippikoululaiset.
  • 17.2. klo 15 Lähetys- ja diakoniapäivä, Pispalan kirkko.
  • "Tee hyvää"- itsenäinen tehtävä. Käy autamassa esim. naapuria tai sukulaista. Kerro mitä teit ja mitä palautetta sait. Miltä sinusta itsestä tuntui auttaa? Laita myös kuva tästä tehtävästä! Palauta tehtävä 17.3. mennessä whatsappilla Riitalle 0415480150.
  • 5.3.-24 klo 17-19 Rippikoulutapaaminen, Pispalan kirkko.
  • 19.3.-24 klo 18 Musiikki-ilta, Pispalan kirkko.
  • 25.-27.3.-24 Via Dolorosa-pääsiäisvaellus, Tesoman kirkko. Itsenäinen käynti, laita valokuva itsestäsi työntekijän kanssa 28.3. mennessä Kirstille!
  • 28.4.-24 klo16.30-18.30 Varikko-messu, Pispalan kirkko.
  •  Toukokuu vanhempainvartit. (Aikataulu tulossa!)
  • 9.5.-24 klo 14-18 Rippikoulutapaaminen, Pispalan kirkko.
  • 6.6.-24 klo 11-15 Rippikoulutapaaminen, Tesoman kirkko. Vanhemmat mukaan klo 14-15 Leiri-ja konfirmaatio infoon!
  • 13.-20.6.-24 Rippileiri Pättiniemen leirikeskuksessa.
  • 28.6. klo 13 Konfirmaatioharjoitukset, Tuomiokirkko.
  • 30.6. klo 14 Konfirmaatio, Tuomiokirkko.  Konfirmaatiokuvaus on ennen konfirmaatiota. Riparilaiset paikalle  klo 13 mennessä!

Riparin ohjaajat

Friman Ralf-Eerik
Ralf-Eerik Friman, nuorten aikuisten pastori Uuden Verson pastori. Virkavapaalla 5.12.2024 asti. ralf-eerik.friman@evl.fi p. 040 804 8271
Laiho Riitta
Riitta Laiho, lähetyssihteeri riitta.laiho@evl.fi p. 041 548 0150
Marttala Kirsti
Kirsti Marttala, varhaiskasvatuksen ohjaaja kirsti.marttala@evl.fi p. 040 8048 541
Rantanen, Riku
Riku Rantanen, koordinaattori Uuden Verson yhteisötyöntekijä riku.rantanen@evl.fi p. 050 362 2692

Riparin säännöt

Tutustuthan rippikoulun sääntöihin yhdessä huoltajasi kanssa.

Riparin ulkoläksyt

Osa hyväksyttyä rippikoulusuoritusta ovat ulkoläksyt:

1. Kymmenen käskyä
  2. Herran siunaus
  3. Apostolinen uskontunnustus
  4. Isä meidän -rukous.

Nämä  voit ladata tästä: Ulkoläksyt - Tampereen rippikoulut

Ulkoläksyt tulee suorittaa viimeistään leirijakson aikana.

Rippikoulussa tavoitellaan ennen kaikkea näiden keskeisten tekstien sisäistä ymmärtämistä. Ulkoa opeteltavat tekstit ovat osa sitä kokonaisuutta, jolla rippikoulu varustaa nuoria elämään kristittyinä maailmassa ja liittymään seurakunnan jumalanpalveluselämään.

Korvaavat tehtävät