24. Kaikki tiet vievät Roomaan

Ennakkoleiri 8.-9.5.

Menemme omin kyydein AitO Toimintakeskukseen riparin ennakkoleirille ke 8.5. aloitamme ohjelman klo 18, joten ole silloin siellä. Leiri loppuu  to klo 18.30. Leirikirje on tulossa sähköposteihinne ihan just, kunhan ehdin kirjoittaa sen. Jos et ole täyttänyt turvakorttia, TEE SE HETI! Tarvitsen sen nyt. Linkki on sivun alaosassa.

Terveisin Paula

Kiirastorstai ja pääsiäisvaellus

Ole paikalla Kiirastorstaina klo 16.50 Aleksanterin kirkossa etuosassa. Meille on varattu penkit.

PÄÄSIÄISEN AIKANA
Käy pääsiäisvaelluksella oppimassa pääsiäisen tapahtumat. Katso itsellesi sopiva aika alla olevasta linkistä. Lähetä Irolle selfie whatsapilla, niin tiedämme, että olit paikalla.

P.S. MUISTA TÄYTTÄÄ TURVAKORTTI! (Sivun alaosassa linkki.)

Kiitos viikonlopusta!

Mukavaa, että teitä oli monta paikalla la ja su. Vanhempain tapaamisessa kerroin turvakortista, lisäsin sen nyt tuonne sivun alaosaan, joten rullaile sinne lukemaan säännöt ja täyttämään turvakortti. Siellä on kysymys WhatsApp-ryhmästä myös. Jos annatte luvan, perustamme ryhmän ja viestintämme tehostuu.
Korvaustehtäviä alkaa tupsahdella tuonne oman otsikkonsa alle, joka on alimpana eli viimeisenä tällä sivulla. Laitamme kaikki sinne, niin ne on jokaisen saatavilla. Tehtävissä lukee, kenelle ne palautetaan. Jos ei lue, palauta jollekin meistä ohjaajista.

Kalevan kirkolle la, Tuomiokirkolle su

Musapäivä koittaa 3.2. Tulkaa paikalle 11.45. Tulkaa vaikka samasta ovesta kuin viimeksi. Mennään sitten yhdessä kirkkosaliin, jossa olemme tunnin verran. Siellä on meille merkatut paikat. Paikalla on myös muita ripariryhmiä.

Su 4.2. klo 10 tulkaa yhdessä messuun vanhemman/vanhempien  kanssa. Se on piispantarkastuksen aloitusmessu ja samalla Yhteisvastuukeräyksen aloitus eli kolehti kerätään Yhteisvastuukeräykselle, joka kohdennetaan yksinäisten nuorten tukemiseen. Messu kestää 1h20 min ja sen jälkeen alasalissa jutellaan hetki vanhempien kanssa ja täytetään osallistujakortit.

JOS ET PAKOTTAVASTA SYYSTÄ PÄÄSE TAPAMISEEN, MUISTA AINA ILMOITTAA OHJAAJILLE! Mieluiten Paulalle, koska hän pitää kirjaa läsnäoloista.

Aleksanterille tiistaina!

Huomenna onkin seuraava tapaamisemme. Tutustutaan toisiimme, jutellaan vähän, mitä se ripari oikein on ja otetaan haltuun jumalanpalveluksen perusasiat.  Nähdään Aleksanterin kirkolla siellä alakerran kryptassa. Sinne pääsee kahta reittiä. Jos tulette pääovesta kirkkosaliin, kryptaan vievä portaikko löytyy etuvasemmalta, sivuoven läheltä. Ulkoa päin suunnistaessa kryptan ulko-ovi löytyy koulun puoleisen sivuoven vierestä. Tulkaa ajoissa klo 17 niin päästään heti aloittamaan. Olemme teitä vastassa.

T: Paula, Iro ja Saija

Siunattua joulua!

Kiitos ekasta tapaamisesta! Jatketaan tutustumista toisiimme ja seurakunnan toimintaan taas tammikuussa. Jäimme lomalle ja meidät tavoittaa taas 8.1. alkaen.
T: Paula, Iro ja Saija

Tervetuloa Rooman riparille!

Mahtavaa, että olet mukana. Luvassa on ikimuistoinen reissu! Rippikoulu käydään vain kerran elämässä, joten ota siitä kaikki ilo irti jo alkujaksosta lähtien. Riparin aikana tutustumme yhdessä kristinuskon perusasioihin ja mietimme, mitä ne voisivat tarkoittaa meidän elämässämme.
Tapaamme ensimmäisen kerran Kalevan kirkolla 16.12. klo 16.30 salissa 1, Liisanpuisto 1. Tule sisään Liisanpuiston/Sammonkadun puoleisesta ovesta, olemme sinua aulassa vastassa. Tutustumme ensin toisiimme ja sitten siirrymme kirkkosaliin. Osallistumme Tulen ja valon jouluun klo 18-19.15. Luvassa on valotaidetta, tulitaidetta, musiikkia ja draamaa.

Riparin ohjelma -otsikon alta näet rippikoulumme koko ohjelman. Siihen tulee vielä tarkennuksia, joten ole tarkkana myöhemminkin. Merkkaa tapaamiset puhelimesi kalenteriin ja laita hälytys, niin muistat tulla paikalle. Tapaamiset ovat pakollisia. Ilman sinua ryhmä ei ole kokonainen, joten pyri pääsemään aina mukaan. Jos tulee ylitsepääsemätön este, viestitä ajoissa meille ohjaajille, niin sovitaan korvaava tehtävä.

Tälle palstalle päivitämme ajankohtaisia asioita riparistamme, joten kannattaa vilkaista aina ennen tapaamista.

Iro Kautonen, kasvatuksen koordinaattori iro.kautonen@evl.fi p. 040 848 0456
Mäenpää, Saija
Saija Mäenpää, oppilaitospastori Tampereen ev.lut. seurakuntien koulutyön pastori saija.maenpaa@evl.fi p. 040 804 8284
Taipalus Paula
Paula Taipalus, nuorisotyönohjaaja Kouluikäistentyö ja partiotyö paula.taipalus@evl.fi p. 050 313 1474

Riparin säännöt

Rippikoulujen pelisäännöt 2024 rippikoululaiselle (docx) (1.3 MB)

Lue nämä tarkasti.

Turvakortti, täytä lähiaikoina

Alla olevasta linkistä pääset turvakorttilomakkeeseen. Täytä se yhdessä vanhempiesi kanssa. On erittäin tärkeää, että kirjoitat sinne, jos sinulla on elämässäsi, terveydessäsi, mielenterveydessäsi, jaksamisessasi,  sosiaalisissa suhteissasi tms jotakin, joka vaikuttaa riparisi onnistumiseen. Tietosi ovat vain opetiimin nähtävissä ja meillä on vaitiolovelvollisuus. Kertomasi asiat eivät leimaa sinua, mutta auttavat meitä ottamaan pulmasi hienovaraisesti huomioon ja toisaalta myös arvioimaan selviytymistäsi tällä reissulla. Kaikesta voidaan keskustella ja arvioida asioita yhdessä. Tiedot hävitetään riparin loputtua.

Näitä kannattaa opetella hyvissä ajoin.

Korvaustehtävät

Lisätään tähän sitä mukaa kun niitä tarvitaan. Kirjoita vastaukset ja lähetä ohjaajalle.