Harjun luova ripari nro 29

Tervetuloa luovalle!

Olet ilmoittautunut Luovalle riparille, mitä se sitten tuleekaan olemaan. Riparin aikana tutustumme toisiimme ja yhdessä kristinuskon perusasioihin ja mietimme mitä ne meille tarkoittavat .

Ennen leirijaksoa on tapaamisia, jotka ovat osa rippikoulua. Niihin sinun odotetaan myös osallistuvan.

Rippikouluryhmän ohjaajina olemme me, Jukka, Hanna, Anne ja tärkeimpänä,  mukana on myös joukko isosia ja apuopettajia.

Rippileiri on 3.-10.7.2024 Pättinniemessä
Konfirmaatiota juhlitaan 14.7.2024 klo 11.00. Paikkana on Pispalan kirkko.

Ajankohtaista juuri nyt

Seuraava tapaaminen on:
Viimeinen tapaaminen ennen leiriä on ma 1.7. klo 14 - 16, paikkana PIRKKO, Pispalan kirkolla

Nettisivuille päivittyy ajoittain uutta tietoa ryhmämme tapaamisista.

Saat myös ilmoituksen tekstiviestitse, kun sivujen tiedot päivittyvät  merkittävällä uudella tiedolla.

Lataa tästä korvaava tehtävä 11.4. 2024

Lue läpi diat ja vastaa pariin kysymykseen:
1) mikä tuntuu tutuimmalta: somen luomat paineet, yhteiskunnan luomat paineet vai se, että jää helposti murehtimaan eikä osaa lopettaa ja
2) viimeisen dian kysymyksiin: mitkä kolme asiaa ovat hyvin juuri nyt ja mihin kolmeen asiaan toivoisit parannusta. Laita vastaukset Whatsappilla / viestillä Hannalle 050-5744917.

Diakoniapäivä

Mitä diakonia on ja ketkä diakoniaa tekevät? Googleta myös oman seurakuntasi johtavan diakoniatyöntekijän nimi. Vastaukset Whatsappilla / tekstarilla Hannalle 050-5744917

Riparin aikataulu

Tulevat kokoontumiset:

Viimeinen tapaaminen ennen leiriä on 1.7. klo 14 - 16, paikkana PIRKKO, Pispalan kirkolla
Tuolloin on tarkoitus on kysyä viimeiset kysymykset ja etsiä leirifiilistä.

Aikaisemmat toteutuneet kokoontumiset:

Ulkoläksyiltapäivä 15.5. klo 16.30 Pispalan kirkolla

Etukäteistapaaminen            11.4. klo 16.15-n. 17.30 Keskustorin Vanhalla kirkolla, sisään Tokmannin puoleisista ovista.

Teethän korvaavat tehtävät ennen toukokuun ulkoläksyiltapäivää
- Jos sinulta on jäänyt jumalanpalveluskäynti väliin, käy missä tahansa jumalanpalveluksessa, ota selfie työntekijän kanssa ja lähetä Jukalle.

- Jos sinulta on jäänyt musapäivä välistä, käy musiikkitapahtumassa (Anne voi laittaa tänne vinkkejä), ota selfie ja lähetä Annelle.

- Jos et pääse 11.4. oppitunnille, Hanna laittaa tänne korvaavan tehtävän. Palauta se tehtynä osoitteeseen hanna.kelokaski@evl.fi. Myös diakoniapäivän 12.2. poissaolijat saavat tehtävän tänne, ja myös se lähetetään Hannalle.

Ulkoläksyiltapäivä                             15.5. klo 16.30 Pispalan kirkolla

Ensimmäinen tapaaminen ja
Vanhempainilta                                  15.2. klo 17.00, Lielahden kirkko

Diakoniapäivä                                     17.2.  klo 15-17, Pispalan kirkko

Musiikkitapaaminen                        22.2.  klo 18.00–19.30, Pispalan kirkko

Ryhmän jumiskäynti                        7.4.  klo 12.00, Lielahden kirkko. Jatkona myös tapaaminen klo 13.30–15

Oppitunti Vanhalla kirkolla         11.4. klo 16.15

Ulkoläksyiltapäivä                             15.5.2024 klo 16.30

Tehtävät ennen leiriä

pääsiäistehtävä

Käy pääsiäisen aikaan 24.3.-1.4. jossain seurakunnan tapahtumassa.

Esimerkkinä vaikkapa Tesoman kirkolla on Via Dolorosa, Jeesuksen kärsimystien kierros, pääsiäisviikolla.

Muita tapahtumia löytyy Silta -lehdestä ja seurakuntien nettisivuilta.
Ota tapahtumasta selfie tilaisuuden järjestäjän kanssa. Laita selfien kylkeen nimesi ja missä tilaisuudessa kävit. Lähetä selfie ja nuo tiedot Jukalle 6.4. mennessä.

Jos olet toisella paikkakunnalla, voit käydä jossain se alueen pääsiäisen ajan tapahtumassa.

Kelokaski Hanna
Hanna Kelokaski, yhteisödiakoni voimavararyhmät hanna.kelokaski@evl.fi p. 050 574 4917
Sariola, Jukka
Jukka Sariola, seurakuntapastori Pispalan lähikirkko jukka.sariola@evl.fi p. 040 6430659
Viljamaa-Harju, Anne
Anne Viljamaa-Harju, kanttori anne.viljamaa-harju@evl.fi p. 040 678 5092

Tutustuthan rippikoulun sääntöihin yhdessä huoltajasi kanssa.

Harjun rippikoulujen säännöt (pdf) (199.9 KB)

1. Kymmenen käskyä
  2. Herran siunaus
  3. Apostolinen uskontunnustus
  4. Isä meidän -rukous.

Nämä  voit ladata tästä: Ulkoläksyt - Tampereen rippikoulut

Rippikoulussa tavoitellaan ennen kaikkea näiden keskeisten tekstien sisäistä ymmärtämistä. Ulkoa opeteltavat tekstit ovat osa sitä kokonaisuutta, jolla rippikoulu varustaa nuoria elämään kristittyinä maailmassa ja liittymään seurakunnan jumalanpalveluselämään.

Poissaolot ryhmän yhteisistä tapaamisista tulisi korvata esim. osallistumalla jumalanpalvelukseen tai muuhun ev.lut. seurakunnan tapahtumaan.

Jos sinulla on korvattavia poissaoloja, voit käydä vaikkapa jumalanpalveluksessa, pyytää selfien liturgin tai muun työntekijän kanssa messun päätteeksi ja lähettää sen Jukalle viestillä tai whatsappin kautta. Lisää viestiin myös tieto missä olit.