Tervetuloa pienryhmäriparille nro 10

Hienoa, että olet tulossa juuri tälle riparille. Rippikoulu käydään vain kerran elämässä, ja siitä kannattaa ottaa kaikki ilo irti. Riparin aikana tutustumme yhdessä kristinuskon perusasioihin ja mietimme, mitä ne voisivat tarkoittaa omassa elämässämme.

Ennen leirijaksoa meillä on  kevään aikana muutama ryhmätapaaminen, jolloin tutustumme toisiimme. Toivottavasti pääset osallistumaan näihin tapaamisiin, sillä ne ovat osa rippikoulua.

Riparimme huipentuu varsinaiseen leirijaksoon 27.6.- 1.7. 2024  Seitsyen leirikeskuksessa Pälkäneellä.

Konfirmaatiojuhlaa vietämme la 6.7. klo 11 Vanhassa kirkossa, Keskustorilla.

Jos sinulla tai huoltajillasi tulee mitä tahansa kysyttävää rippikoulusta, niin ota rohkeasti yhteyttä meihin. Yhteystietomme löytyvät näiltä sivuilta.

Keväällä tavataan!

T: Maarit ja Kati

Ajankohtaista juuri nyt!

Tässä hyvä vinkki pääsiäisen ajan itsenäiseen kirkkokäyntiin:

Tesoman kirkolla järjestetään Via Dolorosa, elämyksellinen vaellus pääsiäisen tapahtumiin. Tesoman kirkon osoite on Tesomankuja 11. Kierros alkaa Tesoman kirkon alakerran tilasta. Kierroksen päätteeksi kierretään ulkokautta aloituspisteeseen. Yhden kierroksen kesto noin 20 minuuttia.

Esitysajat:

Su 24.3. klo 12-18.00

Ma 25.3. klo 17-20.00

Ti 26.3. Klo 17-20.00

Ke 27.3. Klo 17-20.00

To 28.3. Klo 17-19.30

Pe 29.3. Klo 11-18.00

Lisää tietoa pääsiäisen tapahtumista löydät tästä.

Riparin alkujakson tapaamisten aikataulu

·

Ke 13.3. klo 17.00-18.30 tapaaminen Suurella Sydämellä -klubilla, Näsilinnankatu 26, katutaso. Tutustutaan toisiimme ja näin ripari käynnistyy.

Itsenäinen kirkkokäynti jossain pääsiäisen ajan kirkkotapahtumassa.

To 4.4. klo 17.00-18.00 tapaaminen Suurella Sydämellä -klubilla. Yhteinen tutustuminen jatkuu.

Ti 23.4. klo 17.00-18.00 tapaaminen Suurella Sydämellä -klubilla. Tutustumme rippikoulun oppiaiheisiin.

Ke 22.5. klo 18.00-19.00 vanhempainilta huoltajille Mummon Kammarin tiloissa, Hämeenkatu 28, katutaso. Käydään yhdessä läpi rippikouluun ja konfirmaatiojuhlaan liittyviä tärkeitä asioita.

Ma 24.6. klo 10.00-13.00 pidempi tapaaminen vanhalla kirkolla.

·

Eloranta Kati
Kati Eloranta, pastori Kansainvälinen ja monikulttuurinen työ, ekumenia kati.eloranta@evl.fi p. 050 431 6627
Räikka Maarit
Maarit Räikkä, erityisnuorisotyönohjaaja ja nuorisoterapeutti maarit.raikka@evl.fi p. 040 804 8115

Osana rippikoulua on tiettyjen ulkoläksyjen opetteleminen. Pienryhmärippikoulussa opetellaan sekä Isä meidän -rukous että uskontunnustus. Niitä opetellaan yhdessä leirijumalanpalveluksissa, mutta voit tutustua niihin jo nyt.

Isä meidän -rukous

Tapahtukoon sinun tahtosi,
myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi,
niin kuin mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen,
vaan päästä meidät pahasta.

Uskontunnustus

Minä uskon Jumalaan,

Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,

ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,

ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.

Olisi tärkeää, että olet paikalla niinä kertoina, kun meillä on yhteistä ohjelmaa. Jos sinulle tulee kuitenkin ylitsepääsemätön este, ilmoitathan siitä etukäteen joko Maaritille tai Katille, ja sovitaan yhdessä se, miten voisit korvata poissaolosi.