Tervetuloa ripariryhmäämme!

Mahtavaa, olet lähdössä musariparille numero 3 Aitoon 24.2.-2.3.!

Tehdään yhdessä tästä kaikille ikimuistoinen kokemus.

Täältä löydät kaikkea oleellista tietoa ripariimme liittyen.

Tältä sivulta löydät myös kevään aikataulun. Huomaathan, että kaikki tapaamisemme ovat tärkeä osa rippikoulua ja pakollisia. Jos sinulle tulee jokin ylitsepääsemätön este, ilmoita siitä aina etukäteen. Sovitaan korvaavista tehtävistä sitten yhdessä.

Jos tulee mitä tahansa kysyttävää, ole yhteydessä meihin ohjaajiin.

Jos asiasi koskee ryhmänvaihtoa tai rippikoulumaksuja, ota yhteyttä Kasvatuksen toimistoon.

Severi, Päivi ja Antti

Riparin aikataulu

22.12. klo 17.30-19.30 Hervannan kirkossa (Lindforsinkatu 7), Nuoret toiviotiellä-konsertti, Kauneimmat joululaulut nuorten bändin säestämänä, aluksi glögitarjoilu, jonka jälkeen konsertti alkaa klo 18.00. Tervetuloa halutessanne myös huoltajat laulamaan joululauluja! Musariparilaisille on varattu pari penkkiriviä kirkon etuosasta eli riparilaiset tulkaa suoraan sinne. Siellä tsekataan myös riparilaisten nimet läsnäololistasta.

pe 12.1. klo 18-19.30 Härmälän kirkko (Talvitie 26), vanhempainilta, sekä riparilaisille että huoltajille (vähintään yksi huoltaja). Jos jonkun huoltaja ei pääse paikalle, olettehan etukäteen yhteydessä, niin sovitaan toinen ajankohta.

la 13.1. klo 11-14, Nekalan seurakuntatalo (Kuoppamäntie 23), ryhmän oma kokoontuminen

to 18.1. klo 17-19 Nekalan seurakuntatalo, diakonia-oppitunti

ke 24.1. klo 17-20.00 Nekalan seurakuntatalo, oppitunti sekä osallistuminen nuorten messuun ja oloiltaan

pe 2.2. klo 19-20.30 Lielahden kirkko (Ollinojankatu 2), paikalla 18.30, gospelkonsertti

su 11.2. klo 10.00-13.00 Viinikan kirkko (Kaartotie 1), osallistuminen messuun + ryhmän oma kokoontuminen

ma 12.2. klo 17.30-19.00 Härmälän kirkko, Vanhempainilta, sekä riparilaisille että huoltajille (vähintään yksi huoltaja). Jos jonkun huoltaja ei pääse paikalle, olettehan etukäteen yhteydessä, niin sovitaan toinen ajankohta.

Leiri

24.2.-2.3. leiri Aitossa

la 24.2. klo 12.00 yhteiskuljetus Härmälän kirkolta Aitoon, paikalla viimeistään klo 11.45.

Konfirmaatioharjoitukset ja konfirmaatiokuvaus

la 2.3. saavumme Aitosta suoraan Härmälän kirkolle, jossa pidetään  konfirmaatioharjoitukset ja otetaan konfirmaatiokuva. Kotiin päästään lähtemään viimeistään klo 15. 30 mennessä.

Kuvauksesta kerromme tarkemmat ohjeet vanhempainillassa.

Konfirmaatio

Konfirmaatiomessua vietämme sunnuntaina 3.3. klo 10 Härmälän kirkossa.

Muisteluilta

ti 7.5. klo 17-19 Nekalan seurakuntatalolla, riparin vapaaehtoinen muisteluilta.

Kaikilla Eteläisen seurakunnan ripareilla on yhteiset säännöt.
Käymme kaikkia sääntöjä läpi ensimmäisessä tapaamisessa.
Säännöt voit ladata tästä:
Rippikoulun yhteiset pelisäännöt - Tampereen Eteläinen Srk

Ulkoläksyt

Apostolinen uskontunnustus

Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan

ja Jeesukseen Kristukseen, Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme, joka sikisi Pyhästä Hengestä, syntyi Neitsyt Mariasta, kärsi Pontius Pilatuksen aikana, ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin, astui alas tuonelaan, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan  eläviä ja kuolleita

ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen seurakunnan, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.

Kymmenen käskyä

1.   Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia.
     2.   Älä käytä väärin Herran, Jumalasi, nimeä.
     3.   Pyhitä lepopäivä.
     4.   Kunnioita isääsi ja äitiäsi.
     5.   Älä tapa.
     6.   Älä tee aviorikosta.
     7.   Älä varasta.
     8.   Älä lausu väärää todistusta lähimmäisestäsi.
     9.   Älä tavoittele lähimmäisesi omaisuutta.
    10.  Älä tavoittele lähimmäisesi puolisoa, työntekijöitä, karjaa, äläkä mitään, mikä   hänelle kuuluu.

Isä meidän –rukous

Tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niin kuin taivaassa.
Ja anna meille meidän syntimme anteeksi niin kuin mekin anteeksi annamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.
Äläkä saata meitä kiusaukseen, vaan päästä meidät pahasta.

Herran siunaus

Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Aamen.

Rippikoulussa tavoitellaan ennen kaikkea näiden keskeisten tekstien sisäistä ymmärtämistä. Ulkoa opeteltavat tekstit ovat osa sitä kokonaisuutta, jolla rippikoulu varustaa nuoria elämään kristittyinä maailmassa ja liittymään seurakunnan jumalanpalveluselämään.

Kaikki kokoontumiset ovat pakollisia ja mahdollisesta poissaolosta sovimme korvaavan käynnin tai tehtävän erikseen.

Severi Laakso, muusikkopastori severi.laakso@evl.fi p. 040 516 6463
Mäkinen Antti
Antti Mäkinen, projektityöntekijä päihderiippuvuuksiin liittyvät asiat antti.j.makinen@evl.fi p. 040 626 2130
Ranta Paivi
Päivi Ranta, nuorisotyönohjaaja Nuorisotyö ja nuoret aikuiset paivi.ranta@evl.fi p. 050 313 8640

Jos asianne koskee ryhmänvaihtoa tai rippikoulumaksuja, ottakaa yhteyttä Kasvatuksen toimistoon.

Kasvatuksen toimiston yhteystiedot:

Olemme etätöissä. Palvelemme puhelimitse maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 9.30–11.30 ja 12.30–15.00, puh. 03 2190 319 (rippikoulut) . Luemme sähköpostia ma-pe, kasvatus.tampere@evl.fi.